Jak wymienić drążek kierowniczy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jemio
    Classic
    • 2009
    • 33

    Jak wymienić drążek kierowniczy

    Zgadza się. Tylko pytanie: dlaczego?
  • grejan
    Ambiente
    • 2008
    • 104

    #2
    Jak wymienić drążek kierowniczy

    Czy aby wymienićdrążek kierowniczy z lewej strony należy wymontować maglownicę? Mam luz wyczuwalny i pawdopodobnie przegub od strony maglownicy jest wyrobiony. Octavia I TDI 2003r

    Komentarz

    • DGW
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 2330

      #3
      nie
      NFPNorth-West
      2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
      WARSZTAT www.dsize.pl
      ->
      CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
      spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

      Komentarz

      • Guguś
        L&K
        S_OCP Member
        • 2008
        • 1212

        #4
        grejan, nie słuchaj się kolegi dobrygrzeswawa, On mało się zna na autach, generalnie to On tylko spawa, poszukaj na forum, pewniejsze będzie. :szeroki_usmiech
        __________________________________

        Witaj szkoło, żegnajcie kochane pieniążki.

        Komentarz

        • DGW
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 2330

          #5
          Guguś, :szeroki_usmiech
          NFPNorth-West
          2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
          WARSZTAT www.dsize.pl
          ->
          CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
          spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

          Komentarz

          • bodo87
            Classic
            • 2010
            • 38

            #6
            lepiej daj to do mechanika i tak bedziesz musiał na zbieżność po tym jechać, a drążek jest wykręcany.
            VAG DIAGNOSTYKA TORUŃ OKOLICE!!!

            ALARMY CENTRALNE ZAMKI MONTAŻ!!!

            Komentarz

            • grejan
              Ambiente
              • 2008
              • 104

              #7
              Ale ja nie pytam o rade czy jechać do mechanika itp. tylko czy trzeba demontować maglownice i może ktoś opisze jak wymienić takowy drążek.

              Komentarz

              • maro21
                Drive
                • 2007
                • 78

                #8
                Nie trzeba wyjmować maglownicy.

                Komentarz

                • 4x4BKF
                  L&K
                  • 2010
                  • 1279

                  #9
                  Zamieszczone przez grejan
                  Ale ja nie pytam o rade czy jechać do mechanika itp. tylko czy trzeba demontować maglownice i może ktoś opisze jak wymienić takowy drążek.
                  Zdejmujesz koło, skręcasz koła na max w prawo, odkręcasz zabezpieczenie końcówki od zwrotnicy i tu uwaga, może być potrzebny przyrząd do ściągania końcówek (na stożku może się nieźle zacisnąć). Ja Ci się uda wybić ze zwrotnicy to luzujesz kontrę na gwincie i wykręcasz. Zaznacz sobie ile była tamta wkręcona od rantu drążka do osi trzpienia (stożka) końcówki i wkręć na taką samą odległość. Poskręcać, jechać na zbieżność.
                  4x4

                  Komentarz

                  • Dareckif
                    Drive
                    • 2008
                    • 93

                    #10
                    Tylko kolega pyta jak wymienic caly drazek a nie tylko koncowke

                    Komentarz

                    • tom.tom
                      Rider
                      • 2009
                      • 296

                      #11
                      Drążek jest przykręcony do listwy zębatej (znajdującej się w przekładni kierowniczej) momentem około 80-100 Nm. A dokładniej, przykręcony jest przegub kulowy od strony przekładni kierowniczej. Po sciągnięciu mieszka zobaczysz ten przegub. Odkręcić go jest bardzo trudno. Jeszcze trudniej jest wybić przegub kątowy ze zwrotnicy po drugiej stronie. Jeżeli nigdy tego nie robiłeś, na 90% nie masz szans go wybić. Trzeba mieć odpowiedni przyrząd, a czasem trzeba rozwalić przegub żeby go wybić, bywa tak zapieczony.

                      tom
                      Pozdrawiam tom_tom

                      Komentarz

                      • krisoctav
                        Rider
                        • 2008
                        • 417

                        #12
                        wygląda to tak
                        zdejmujesz koło okręcasz nakrętkę od końcówki drążka kierowniczego jeśli masz to zakładasz ściągacz jeśli nie walisz z wyczuciem w kolumnę gdzie wchodzi ta końcówka jeśli już tu wyjmiesz od strony kolumny drążek się wykręca nie pamiętam jaki klucz ale musi być dobrej marki najlepiej podejść do sklepu tam możesz sobie sprawdzić a ważne w fabryce różnie kładli do aut więc drążek kierowniczy może mieć dwie długości jak wykręcisz to podjedz i kup odpowiedni ogólnie nic trudnego trochę gimnastyki rękoma i wychodzi no i po wszystkim geometria podstawa.

                        Komentarz

                        • DGW
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 2330

                          #13
                          Jak widzę każdy zapomniał o podstawowych sprawach.
                          po pierwsze- zabezpieczenie gwintu przed odkręceniem
                          po drugie- zabezpieczenie gwintu przed korozją
                          po trzecie- uszczelnienie w odpowiedni sposób całości (jeśli ktoś chciałby napisać o czymś takim jak tyrtytki zamiast opasek na osłonie drążka to niech lepiej nic nie pisze bo takie rzeczy też widziałem)
                          po czwarte- jak już doradzać to raczej w sposób najprostszy więc po co w ogóle demontować końcówkę ze zwrotnicy ? :shock:

                          W sumie to tylko takie nieważne szczegóły, tak samo jak np. używanie smarów przy wymianie klocków hamulcowych :P
                          NFPNorth-West
                          2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                          WARSZTAT www.dsize.pl
                          ->
                          CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                          spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                          Komentarz

                          • Tomek_dx
                            Rider
                            • 2008
                            • 398

                            #14
                            dobrygrzeswawa, mam pytanie:
                            Rozumiem że do zabezpieczenia gwintów przed odkręceniem to Loctite. Np Loctite 243 średnia wytrzymałośc kolor niebieski lub Loctite 270 wysoka wytrzymałośc na odkręcenie kolor zielony.
                            A zdradzisz tajemnicę handlową czego używasz do zabezpieczenia gwintu przed korozją?
                            Tomek

                            Komentarz

                            • grejan
                              Ambiente
                              • 2008
                              • 104

                              #15
                              Dzięki za podpowiedzi, wymieniłem drązek bez większego problemu. Teraz problemem jest zbieżność bo autko troche pływa tzn koła są z leksza w inne kierunki jutro jade na zbierzność.

                              [ Dodano: Czw 11 Lis, 10 21:50 ]
                              "ZBIEŻNOŚĆ" poprawiam

                              Komentarz

                              • DGW
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 2330

                                #16
                                Zamieszczone przez Tomek_dx
                                Rozumiem że do zabezpieczenia gwintów przed odkręceniem to Loctite
                                tak, średni
                                Zamieszczone przez Tomek_dx
                                A zdradzisz tajemnicę handlową czego używasz do zabezpieczenia gwintu przed korozją?
                                wszystkiego co stoi u mnie na warsztacie, głównie jest to smar 8)
                                NFPNorth-West
                                2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                WARSZTAT www.dsize.pl
                                ->
                                CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                Komentarz

                                • wojtass
                                  Rider
                                  • 2007
                                  • 473

                                  #17
                                  odsmaże kotleciora
                                  Wymieniłem te drążki Lewy i Prawy. Mechanik założył tak jak były zakręcone stare. Nic nie ściąga auta i śmiga. Czy muszę jechać na zbieżność. ?

                                  Komentarz

                                  • krisoctav
                                    Rider
                                    • 2008
                                    • 417

                                    #18
                                    zieżność

                                    Jeśli mechanik zaznaczył i wkręcił podobnie i powiedział że jest oki to zmień mechanika zbieżność się ustawia po takiej operacji wymiany końcówki drążka. To są wartości w2 stopniach liczone czy innej wartości nie pamiętam lepiej ustawić bo teraz nie widzisz różnicy ale jeśli nie będzie poprawnie ustawione to opony będą się zdzierać.

                                    Komentarz

                                    • krzysiek13
                                      L&K
                                      • 2010
                                      • 1155

                                      #19
                                      Zamieszczone przez wojtass
                                      Wymieniłem te drążki Lewy i Prawy. Mechanik założył tak jak były zakręcone stare. Nic nie ściąga auta i śmiga. Czy muszę jechać na zbieżność. ?
                                      Tak. A jeśli wyjdzie OK to poproś mechanika, żeby Ci kupon w totka wypełnił
                                      Octavia

                                      Komentarz

                                      • wojtass
                                        Rider
                                        • 2007
                                        • 473

                                        #20
                                        ok dzieki za info
                                        Konczac temat moze ktos polecic jakiegos dobrego fachowca z Warszawy na zbieznosc i ile tak operacja moze kosztowac ? Czy tylko przód czy i tył tez trza robic?

                                        Komentarz

                                        • krisoctav
                                          Rider
                                          • 2008
                                          • 417

                                          #21
                                          w octavi I tylko przód się ustawia lepiej dobry warsztat lub najlepiej to stację diagnostyczną bo mają sprzęt dobry ja płaciłem w poznaniu 60 pln nie wiem jak warszawa

                                          Komentarz

                                          • DGW
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 2330

                                            #22
                                            Zamieszczone przez krisoctav
                                            w octavi I tylko przód się ustawia
                                            było już wiele razy o tym pisane! w octavi 1 ustawia się zarówno tył jak i przód !!!
                                            NFPNorth-West
                                            2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                            WARSZTAT www.dsize.pl
                                            ->
                                            CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                            spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                            Komentarz

                                            • Aro23
                                              Drive
                                              • 2007
                                              • 57

                                              #23
                                              Witam,
                                              Panowie (i Panie) jestem po wymianie drążków kierowniczych wraz z końcówkami (tak wymieniałem komplet bo drążki miały bardzo skorodowany gwint). Zakupiłem zestaw Lemforder'a, garaż wymienił i oczywiście wysłał na zbieżność. Pojechałem chopy ustawili i ściąga w lewo, reklamacja - poprawka i ściąga w lewo. Druga reklamacja i ściąga dalej w lewo. Na zbieżności powiedzieli, że według ich "laserów" wszystko jest OK i nic nie powinno ściągać. Przed zmiana, mimo iż prawa końcówka miała zajebiaszczy luz auto nie ściągało. Ktoś ma jakieś sugestie co to może być. Czy jeśli mechanik założył by prawą końcówkę na lewą stronę i odwrotnie objawy były by takie? Zrobiłem zdjęcie tych końcówek - końcówka na prawej (siedząć w aucie) stronie auta to ta z literą A a lewa z literą B.

                                              Z góry dzięki za jakiekolwiek podpowiedzi.
                                              Załączone pliki
                                              powrót do Skodzianki, mam nadzieję, że nie będzie tak jak z ostatnią

                                              Komentarz

                                              • money555
                                                Ambiente
                                                • 2012
                                                • 135

                                                #24
                                                Witam.

                                                Jakiej firmy polecacie drążek kierowniczy? Końcówki roczne mam z Meyle i chyba na razie są ok. Z Lemfordera mam tuleje wahacza ale jeszcze nie założone wiec nie wiem jak się spiszą. Co wytrzyma po naszych drogach kilka lat??? Czekam na opinie.

                                                Pozdrawiam.
                                                Skoda Octavia I 1.8 20V & Seat Toledo 1.8 20V - JAK BRACIA BLIŹNIAKI !!! Pozdrawiam!

                                                Komentarz

                                                • samtech84
                                                  Elegance
                                                  • 2008
                                                  • 988
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                                  #25
                                                  Kup lemfordera jak chcesz coś dobrego.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...